A jelen ÁSZF tartalmazza a Bioboltpecs.hu Webáruház (továbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
Általános szerződési feltételek
A jelen ÁSZF tartalmazza a Bioboltpecs.hu Webáruház (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A Webáruház címe:
Bioboltpecs.hu
Neerabiobolt.hu
Üzemeltetői adatok:
Cégnév: Tamito Kft.
Székhelye: 7630. Pécs, Kakukk u. 3/1
Cégjegyzékszám: 02-09067545
Nyilvántartást vezető Cégbíróság: Baranya Megyei Bíróság
Statisztikai számjel: 12653942-2-02
Adószám: 12653942-2-02
Számlavezető Bank: UniCredit Bank Hungary Zrt
Bankszámlaszám: 10918001-00000084-56860005
A szerződés nyelve: magyar
Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:
Elérhetőség:
E-mail: info@bioboltpecs.hu
telefon: 70/931-4883
Székhely: 7630. Pécs, Kakukk u. 3/1
Telephely: Pécs, Irgalmasok u. 20. 7621
Tárhely szolgáltató: Intelliweb Kft.
Székhely: 7627 Pécs, Wass Albert út 23.
Marketing, Pr, Webáruház készítés, Webáruház késztítés: The FutureMarket.hu Kft.
Székhely: 7622 Pécs, Nagy Lajos király útja 14. fsz. 3.
Általános szerződési feltételek elfogadása:
1. A vásárlás során a felhasználó, amennyiben a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, előzetesen köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg a vásárlás megkezdése előtt. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
2. Amennyiben a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, abban az esetben a Webáruház szolgáltatásait nem veheti igénybe. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést a webáruház részére.
A vásárlás megkezdése előtt a vásárló köteles továbbá megadni a webáruház részére a vezetéknevét, a keresztnevét és az e-mail címét.
Az adásvételi szerződés létrejötte:
1. Ha a Felhasználó megrendelést küld a webáruház oldalán, és a Szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja, adásvételi szerződés jött létre a Vásárló (Felhasználó) és az Eladó (Szolgáltató) között. Ha a megrendelés visszaigazolásáról szóló e-mail üzenet 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a kiválasztott termékeket megvásárolni, a szolgáltatást igénybe venni.
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország jogrendje irányadó. A szerződésre jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre. A Webáruház azt elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő belépést követően hozzáférhető, elolvasható, letölthető és kinyomtatható.
Megvásárolható termékek
A Webáruház kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi.
Árak
A Webáruház felületén megjelenített árak bruttó árak, melyek Forintban értendők, tartalmazzák az Általános Forgalmi Adót és a termékek csomagolásának költségeit, de nem tartalmazzák a szállítással és a fizetéssel kapcsolatosan felmerülő költségeket.
Belépés
A Webáruház felületén vásárolni, megrendelést rögzíteni a vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, számlázási és fizetési paraméterek megadását és az ÁSZF elfogadását követően van lehetőség. Az első vásárlás közben fenti adatok megadása után a vásárlónak van lehetősége vásárlását, megrendelését véglegesíteni. Ezt követő vásárlások alkalmával, az első vásárlást követő e-mailben megkapott belépési adatok segítségével belépve, számos, csak a törzsvásárlók számára elérhető kedvezményre válik jogosulttá. (Pl. hűségpont gyűjtés.)
Megrendelés rögzítéséhez a korábban megadott adatokon túl szükség van (lehetőség szerint SMS fogadására alkalmas) telefonszám a számlázási cím és a szállítási cím megadására.
Ezeket az adatokat a felhasználó bármikor meg tudja változtatni a Webáruházba történő belépését követően a saját maga által menedzselhető felületen. Itt tudja nyomon követni továbbá a folyamatban lévő megrendeléseit, korábbi megrendeléseinek adatait, korábbi vásárlásai során összegyűjtött „Hűség Forintjait”.
A Felhasználók személyes adatait a Webáruház bizalmasan kezeli, azokat kizárólag a hozzá beérkező megrendelések teljesítése érdekében használja fel, harmadik félnek – a szállításokat teljesítő logisztikai szolgáltatók kivételével – nem adja ki.
Megrendelés folyamata
- A kosárba helyezés
A Weboldalon vásárlásra kiválasztott termék terméklapjának alján a „Kosárba helyez” nyomógomb megnyomásával történik. A weboldal tetején egyidejűleg megjelenik az aktuális kosártartalom, az elhelyezett termék megnevezése és értéke. Újabb termékek kiválasztásával további termékek helyezhetők el, ill. törölhetők is a kosár tartalmából. A kosár tartalma úgynevezett SESSION-ben tárolódik, aminek az élettartalma böngésző bezárásától számított maximum 21 perc.
- Megrendelés összeállítása
A kosár lezárását követően lehetőség van a kiválasztott terméklista ellenőrzésére, a kosár tartalmának véglegesítésére. Ezen a felületen lehet törölni a kosár tartalmából tételeket, és vissza lehet térni a vásárlás folytatásához is.
- Szállítási feltételek kiválasztása
Webáruház átvételi pontján személyesen
A Webáruház átvételi pontján az előzetesen a Webáruházon keresztül megrendelt termékek személyes átvétele értékhatártól függetlenül díjmentes!
Cím: Neera Vitamin és Biobolt
7621. Pécs, Irgalmasok u. 20
Nyitva tartás:
hétfő - péntek: 09.00-tól 18.00-ig
szombat:09.00-tól 13.00-ig
Szállítás Magyarországon területére
Házhoz szállítás GLS futárral
A GLS futárszolgálat, a megrendelt csomag általunk történt feladását követő munkanapon a rendeléskor megadott e-mail címedre vagy SMS fogadására alkalmas telefonszámodra elektronikus előrejelzést küld. Ez tartalmazza a küldemény azonosítóját, a várható kiszállítást, feladóját, típusát, és a fizetendő összeget. Küldeményedet a ragszáma alapján nyomon követheted
itt. A futárszolgálat küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni. Amennyiben az első kísérlet eredménytelen, értesítőt hagynak hátra. Ha megadtad telefonszámodat a rendelés feladásakor, akkor a kézbesítő ezen egyezteti veled amásodik kézbesítés időpontját. Ha nem adtad meg, akkor a második kézbesítés a következő munkanapon történik. Második sikertelenség esetén a hátrahagyott értesítő tartalmazza a postahely a címét, ahol a küldeményedet a feladástól számított 10. napig átveheted.
Adott napon (T) 12 óráig általunk visszaigazolt megrendelés első kézbesítését a T+3 munkanapra teljesítjük.
A szolgáltatás igénybevételi díjai (magyarországi szállítási cím esetén):
- 35.000 Ft feletti megrendelés esetén díjtalan
Átvételi mód |
35.000 Ft feletti vásárlás |
35.000 Ft alatti vásárlás |
Utánvét/árufizetés díja |
Házhoz szállítás futárral
5 kg súlyig |
Ingyenes |
1.990 Ft /csomag |
400 Ft /csomag |
Házhoz szállítás futárral 5-10 kg súlyig |
Ingyenes |
2.590 Ft/ csomag |
400 Ft/ csomag |
Házhoz szállítás futárral
10-20kg súlyig |
Ingyenes |
3.990 Ft /csomag |
400 Ft /csomag |
20 kg feletti csomag esetén nincs ingyenes kiszállítási lehetőség.
Utánvét / Árufizetés kezelés díjai:
- 35.000 Ft feletti megrendelés esetén díjtalan
- 35.000 Ft alatti megrendelés esetén 400Ft
- Előre fizetés banki átutalás esetén összegtől függetlenül díjmentes
Szállítás FoxPost automatán keresztül
Vásárló az általa kiválasztott FoxPost automatából veheti át a terméket. A FOXPOST egy egyszerű és időtakarékos csomagátvételi mód. A bevásárlóközpont nyitvatartási idejében Vásárló bármikor átveheti a megrendelt termékeket. Amint megérkezik a csomag, a FOXPOST sms-ben küld értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel Vásárló 3 napig átveheti a terméket. Vásárló az automatáknál
csak bankkártyával tud fizetni. Egy csomag súlya maximálisan 25 kg és maximum 60 x 36 x 62 cm nagyságú lehet. Miután Szolgáltató átadta a FOXPOST-nak a csomagot, ők 1 munkanap alatt kiszállítják az automatába.
Vásárló a megrendelt termékeket az átvételtől számított 14 napig még teljesen ingyenesen visszaküldheti a FOXPOST automatán keresztül (amennyiben a terméket eredetileg is FOXPOST automatán vette át). Vásárló ezt bármelyik FOXPOST automatánál egyszerűen megteheti az egyedi csomagátvételi kód újbóli megadásával.
A szolgáltatás igénybevételi díjai:
- 35.000 Ft feletti megrendelés esetén : ingyenes
- 35.000 Ft alatti megrendelés esetén: 1140 Ft
Utánvét / Árufizetés kezelés díjai:
- 35.000 Ft feletti megrendelés esetén díjtalan
- 35.000 Ft alatti megrendelés esetén 400 Ft
- Előre fizetés banki átutalás esetén összegtől függetlenül díjmentes
MPL (postai) szolgáltatás:
Akkor ajánljuk, ha munkanapokon 8.00 és 17.00 óra között otthon tartózkodsz, vagy olyan a munkahelyed, hogy oda is kérhetsz küldeményt. Szolgáltatónk a Magyar Posta Logisztika (MPL) a megrendelt csomag általunk történt feladását követő munkanapon a rendeléskor megadott e-mail címedre vagy SMS fogadására alkalmas telefonszámodra elektronikus előrejelzést küld. Ez tartalmazza a küldemény azonosítóját, feladóját, típusát, és a fizetendő összeget. Küldeményedet a ragszáma alapján nyomon követheted
itt. A MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni. Amennyiben az első kísérlet eredménytelen, értesítőt hagynak hátra. Ha megadtad telefonszámodat a rendelés feladásakor, akkor a kézbesítő ezen egyezteti veled amásodik kézbesítés időpontját. Ha nem adtad meg, akkor a második kézbesítés a következő munkanapon történik. Második sikertelenség esetén a hátrahagyott értesítő tartalmazza a postahely a címét, ahol a küldeményedet a feladástól számított 10. napig átveheted.
Adott napon (T) 12 óráig általunk visszaigazolt megrendelés első kézbesítését a T+3 munkanapra teljesítjük.
A szolgáltatás igénybevételi díjai (magyarországi szállítási cím esetén):
- 35.000 Ft feletti megrendelés esetén díjtalan
- 35.000 Ft alatti megrendelés esetén súlytól függően
Átvételi mód |
35.000 Ft feletti vásárlás |
35.000 Ft alatti vásárlás |
Utánvét/árufizetés díja |
Házhoz szállítás futárral
5 kg súlyig |
Ingyenes |
1.990 Ft /csomag |
400 Ft /csomag |
Házhoz szállítás futárral 5-10 kg súlyig |
Ingyenes |
2.590 Ft/ csomag |
400 Ft/ csomag |
Házhoz szállítás futárral
10-20kg súlyig |
Ingyenes |
3.990 Ft /csomag |
400 Ft /csomag |
Postán maradó,
Postapont |
Ingyenes |
990 Ft/csomag |
400 Ft/csomag |
20 kg feletti csomag esetén nincs ingyenes kiszállítási lehetőség.
Ingyenes ÁTVÉTELI PONT:
Neera Vitamin és Biobolt
7621. Pécs, Irgalmasok u. 20
Előre fizetés banki átutalással:
A megrendelés leadását követően a Webáruház egy automatikus válaszüzenetben küldi el a Webáruház számlaszámát, melyre az üzenetben szereplő vételárat át kell utalni, és egy megrendelés azonosítót, melyre az átutalás közlemény rovatában hivatkozni kell. A megrendelés a vételárnak a Webáruház számlájára történt beérkezését követő munkanapon kerül feladásra. Ha a tranzakció utólag valamilyen okból mégsem jönne létre, a teljes összeget a meghiúsulás időpontjától számított legkésőbb második munkanapon a Webáruház visszautalja a megrendelő számlaszámára. A fizetési konstrukció díjmentes.
Készpénzzel fizetés a Webáruház átvételi pontján
Ha az előzetesen megrendelt küldemény átvételére a Webáruház átvételi pontján személyesen kerül sor, a megrendelt áru itt készpénzben (szállítási és utánvét kezelési költségek nélkül) fizethető ki.
Utánvétfizetés házhoz kézbesítés vagy csomagponti átvétel esetén
Házhoz kézbesítés és csomagpontokra történő kézbesítés esetén az utánvétel költségét a futárnak vagy a csomagponti átadónak készpénzben vagy bankkártyával kell megfizetni a csomag átvételekor. Csomagautomatában történő átvétel esetén csak bankkártyával lehet az automatában fizetni. Az utánvét díját a számlán szereplő fizetendő vételár tartalmazza.
Házhoz kézbesítés esetén az utánvétkezelés díja 400 Ft.
FoxPost Csomagautomatában történő átvétel esetén az utánvét díja 400 Ft/csomag.
Előre fizetés
banki átutalás esetén összegtől függetlenül
díjmentes
Készpénzzel vagy bankkártyával történő fizetés a webáruház saját átvételi pontján összegtől függetlenül
díjmentes
Szállítás külföldre
Minden esetben egyéni szállítási költségekkel számolhatunk. A szállítási költségek a csomag súlyától és a kiszállítandó ország díjszabási feltételeitől függően változnak.
A csomag összekészítése után megkapja a második visszaigazoló e-mailben az utalandó összeget, mely tartalmazza a szállítási költséget is, ezt kérjük utalni a megadott számlaszámra.
Külföldre szállítást csak előre utalással vállal weboldalunk.
Házhoz szállítás a GLS futárszolgálattal
Az Ön megrendelését a
GLS futárszolgálat munkatársa szállítja a megadott címre.
Munkaidőben általában 8-17,00 óra között. Előzetes értesítést küld a kiszállítás várható idejéről e-mailben, vagy sms-ben.
Fizetési lehetőség külföldi szállításnál:
Előre utalás:
Unicredit Bank:10918001-00000084-56860005
IBAN: HU12 1091 8001 0000 0084 5686 0005
SWIFT: BACXHUHB
Külföldre történő értékesítés:
Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, Eladó nem köteles a vásárló tagállami szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.
Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett Termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazat specifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden termék esetében.
Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
Eladó visszatarthatja a Termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a Termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a Termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Eladó a Termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.
Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a Termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.
Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a Termék személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.
Eladó a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg, Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.
A külföldi szállítási díjak tájékoztató jellegűek, az ÁFA-t tartalmazzák. |
Körzet (Ft / csomag) |
< 2 kg |
< 3 kg |
< 5 kg |
< 10 kg |
|
|
|
|
|
|
1. Zóna |
9700 Ft |
10500 Ft |
10700 Ft |
11300 Ft |
|
|
|
|
|
|
2. Zóna |
10100 Ft |
10600 Ft |
11100 Ft |
11500 Ft |
|
|
|
|
|
|
3. Zóna |
16200 Ft |
17100 Ft |
18000 Ft |
18600 Ft |
|
|
|
|
|
|
4. Zóna |
17500 Ft |
20000 Ft |
22000 Ft |
24200 Ft |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Zóna
Szlovákia,Szlovénia, Ausztria, Csehország, Románia, Horvátország
|
2. Zóna
Lengyelország, Németország, Belgium, Svájc
|
3. Zóna
Franciaország, Olaszország,
|
4. Zóna
Spanyolország, Svédország,Görögország, Finnország
Bármilyen kérdése van ezzel kapcsolatban, kérjük, keressen az alábbi elérhetőségeken:
info@biboltpecs.hu
+3670/931-4883, vagy +3672 236-779
|
Megrendelés elküldése
A felhasználó adatainak megadását követően a tovább gombra kattintva megtekintheti, ellenőrizheti, módosíthatja megrendelésének valamennyi paraméterét, a kiválasztott szállítási és fizetési feltételeket, azok költségeit és itt érvényesítheti korábbi vásárlásaival összegyűjtött kedvezményeit. A megrendelés elküldése után a megrendelés a Webáruház felületéről már nem módosítható, nem törölhető, nem hívható vissza.
Megrendelés visszaigazolása
A megrendelés elküldését követően a Webáruház automatikus rendszerüzenetben igazolja vissza a megrendelés beérkezését. Az üzenetben szerepel a rendelés azonosító száma, amely alapján a rendelés állapota a webáruház felhasználói felületén nyomon követhető. A megrendelés visszaigazolásával az adásvételi szerződés Felek között létrejön.
Megrendelés módosítása
A megrendelés utólagos módosítására az ügyfélszolgálaton történő bejelentéssel, a megrendelés Webáruház által történő feladásának időpontjáig van lehetőség. A módosítási igényt telefonon is be lehet jelenteni, ekkor a küldemény feldolgozását a Webáruház mindaddig felfüggeszti, míg a megrendelés módosítási igényét a felhasználó az
info@bioboltpecs.hu ügyfélszolgálati e-mail címre írásban is megerősíti. A megrendelés módosításának megtörténtét, vagy - ha az elkésett, az elutasítását - e-mailben az ügyfélszolgálat írásban köteles visszaigazolni.
Elállási jog
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított
tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre megküldéssel: 7621. Pécs, Irgalmasok u. 20. ;
info@bioboltpecs.hu
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: Tamito Kft.
Cím: 7630. Pécs, Kakukk u. 3/1
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
-----------------
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. A visszafizetés a szállítási költségre abban az esetben vonatkozik, ha kiszállított csomag minden tétele visszaküldésre került.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni, tehát a termék Tamito Kft. címére (7630. Pécs, Kakukk u. 3/1) történő visszaküldésének költségét neked kell kifizetned, azonban ezen felül egyéb fizetési kötelezettség nem terhel. Az utánvéttel küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni!
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Kiemelten ügyelj a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítését a Tamito Kft. kérheti!
A csomag cégünkhez történő beérkezését követően, kamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).
Visszaküldés FOXPOST csomagautomatán keresztül:
Ha Foxpost csomagautomatából vetted át a rendelésedet, akkor a csomagautomatánál
ingyenesen intézheted a visszaküldést.
Ezt annál az automatánál tudod megtenni, ahol a rendelésedet átvetted, az átvételtől számított 14 napon belül. Az automata érintőképernyőjén válaszd ki a Visszaküldés opciót, majd írd be az sms-ben kapott nyitókódot. Ezután a kinyíló rekeszbe tedd be a visszaküldendő csomagot, majd csukd be a rekesz ajtaját, és az automatánál nyomtasd ki a visszaküldésről szóló bizonylatot.
Jótállás
Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállás jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, vagy termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szolgáltató nem tartozik jótállással, vagy szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, vagy a meghatározottól eltérő behatásokból, vagy egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
A szavatossági igény esetén történő eljárás
1.Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
2.A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
4.A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
5.Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
6.A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
7.A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
Vegyes Rendelkezések
Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Panaszkezelés
Amennyiben a Webáruház működésével, az általa forgalmazott termékekkel, konkrét megrendelésének teljesítésével kapcsolatosan bármilyen panasz merül fel, azt a Webáruház ügyfélszolgálatára kell írásban – e-mail üzenetben, vagy ajánlott levélben, esetleg a webáruház székhelyén kihelyezett „Vásárlók könyvében” – bejelenteni. A Webáruház a panaszokat kivizsgálja, a kivizsgálás eredményét jegyzőkönyvben dokumentálja és azt írásban megküldi a Vevő részére.
Amennyiben a Webáruház és a Vevő között keletkezett fogyasztói jogvita a felek közötti tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vevő számára:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszáma: +36 72 507 154
Fax száma: +36 72 507 152
www.baranyabekeltetes.hu
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság: www.nfh.hu
Online vitarendezés:
Fogyasztói jogvita esetén a jogviták rendezéséhez online vitarendezési platform vehető igénybe, amely az alábbi linken érhető el.
http://ec.europa.eu/odr
Az említett weboldalon az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződések esetében mind a fogyasztó mind a kereskedő kérelmet nyújthat be vitás ügyének rendezésére.
Vonatkozó jogszabály:
Fogyasztói online vitarendezési rendelet: OVR rendelet, 2013; Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU rendelete a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról
A Tamito Kft. mint a webáruház üzemeltetője kijelenti, hogy békéltető testületi eljárás vonatkozásában alávetési nyilatkozatot nem tesz.
Vonatkozó jogszabály: A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 36/C.§ (1) bekezdés